Minden gyermek eredendően szeret mozogni, fáradhatatlanok, energikusak, mozgásigényük határtalan.
A gyermek aerobik ezt a mozgásigényt próbálja kielégíteni.
A gyermekek életkori sajátosságait figyelembe véve, dallamos mondókák egyszerű koreográfiába foglalásával észrevétlenül sajátítják el az aerobik alaplépéseit. Az óra menetét ritmusgyakorlatok és szórakoztató népi játékok színesítik, melyek segítségével, többek között, folyamatosan fejlődik a gyermek mozgáskultúrája, javulnak a koordinációs képességei és a testtartása is.
A gyermek aerobik órák során a játék és az aerobik aránya az életkori sajátosságok és az érdeklődési kör figyelembevételével a következőképpen alakulhat:
Egy kis segítség!
A gyermek lételeme a napi mozgás. Majd az iskoláskorba lépve hirtelen több órán keresztül ülve kell maradniuk kisebb szünetekkel és otthon is folytatódnak az iskolai kötelezettségek, melyek hirtelen nagy szellemi megterhelést jelentenek.
Egy felmérés szerint az iskoláskorú gyermekek körében a kor előrehaladtával egyre inkább háttérbe szorul a mozgás. Ezek után nincs mit csodálkoznunk azokon az ortopédiai statisztikai adatokon miszerint, minden 20. első osztályos gyermek, minden 5. tízéves gyermek és minden 4. érettségi előtt álló diák tartáshibával rendelkezik. Köszönhetően az elektronikai kütyüknek, mint a TV és a számítógép, a gyermekek délutáni programját már nem a sport tölti ki, ami meg is látszik a fiatalok tónustalan és helytelen testtartásán, és ami a legelszomorítóbb, a mozgáshiányból adódóan már korán súlyfelesleggel küzdenek.
Mivel a gyerekek napjuk nagy részét az iskolában töltik és a mozgásigényük szinte kielégíthetetlen, egy délutáni sporttevékenység kiválasztása jelenthetné a megoldást.
Természetesen a sporthoz való viszonyt nagyban befolyásolja, hogy a
gyermek mit lát otthon a szülőktől. Nem mindegy, hogy az esték a TV
előtt fejeződnek be, vagy pedig gyakori közös családi kirándulásokkal kerülnek lezárásra.
Hogyan keltsük fel a gyermek érdeklődését a mozgás iránt?
• Tegyük hétköznapos tevékenységgé a mozgást (gyalog járjunk, lépcsőn közlekedjünk, stb.)
• A szülők is vegyenek részt a sportolásban, ez nagy ösztönző erő a gyerekek számára
• Fontos a példamutatás: a szülő és a tanár is éljen rendszeres testmozgással!
• Ne ragaszkodjunk görcsösen egy-egy sportág kiválasztásához (pl.: a szülő balettozott, így a gyerek is csak azt választhatja), ismertessünk meg vele minél több sporttevékenységet, előbb vagy utóbb úgyis megtalálja azt, amelyik az egyéniségéhez legközelebb áll.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése